2013 m. lapkričio 8 d., penktadienis

baletas: Žizel

Scenoje nuostabiai lengvai ir grakščiai šoka balerinos, plazdenančios baltais sijonai. Bet neapsigaukite, tai - mirusios nuotakos, paslaptingos šokėjos vilisos, negalinčios ramiai gulėti kapuose, kurioms belikęs vien šokio troškimas, nenumaldytas gyvenime. Vidurnaktį pakylančios iš kapų, jos šoka, ir vargas jaunuoliui, jas sutikusiam – nesibaigiančiame šokio siautulyje jis kris negyvas.


Ši H. Heinės užrašyta legenda tapo pagrindu neblėstančio grožio romantiniam baletui. Nuostabi choreografija, puiki muzika lėmė, kad „Žizel“ iki šių dienų yra vienas populiariausių baletų teatrų repertuare, o pagrindinis Žizel vaidmuo - labiausiai trokštamas kiekvienos balerinos vaidmuo, ir kartu - rimčiausias jos talento išbandymas bei įvertinimas.


Taip jau sutapo, kad kai nuėjau pamatyti šio baleto, pagrindinius vaidmenis atliko Švedijos baleto primabalerina Jurgita Dronina bei Paryžiaus operos baleto trupės primarijus Mathias Heymannas. Abu jie buvo nuostabūs. Kaip rašė viena kritikė:
„Kai Žizel-Dronina pasirodo scenoje, iš karto pagalvoji: būtent tokią Žizel matė Adolphe’as Adamas, kai kūrė savo baletą – švelnią, moterišką, ne tik lengvą, bet besvorę, vos prisiliečiančią prie žemės, lyg žemės trauka jos neveiktų. Dronina savo partiją pripildė tokiu veriančiu psichologizmu, kurio paprastai balete nerasi, tuo ji priminė garsią rusų baleriną Galiną Mezincevą. Mathias Heymannas – sukrečiantis Albertas! Jam partnerė yra dalis jo sceninės egzistencijos. Labai muzikalus, su fenomenaliai galingais, tačiau drauge ir polėkio kupinais šuoliais, Heymannas kiekvieną savo judesį, pozą, žingsnį pripildo emocijomis. Kai Žizel dvasia išnyksta, Albertui einant iš jo rankų byra gėlės, kurias jis nešė ant Žizel kapo...“
Visiškai pritariu kritikės nuomonei. Tiek J.Dronina, tiek M.Heymannas buvo tiesiog kerintys nuo pat baleto pradžios iki galo. Žiūrėdama baletą dar nežinojau, kad abudu jie baleto žvaidždės, tačiau, kad talentingi - pasimatė iš karto. Turbūt todėl taip nekantriai laukiau pasirodant jų scenoje, turbūt todėl tokios nuobodžios atrodė vietos, kai šokdavo kiti. Turbūt todėl baleto pabaigoje akyse susikaupė ašaros ir taip neapsakomai ilgai plojo žiūrovai, kaip dar niekada nebuvau mačiusi, ir tokios didžiulės puokštės gėlių buvo įteiktos šokėjams.


Iš baleto išėjau nusprendusi, kad dabar „Žizel“ - jei ne pats mėgstamiausias, tai bent jau garbingą antrą vietą mano širdyje užimantis baletas, o Jurgita Dronina ir Mathias Heymannas bus tie šokėjai, kuriuos turėdama galimybę būtinai norėsiu pamatyti dar ir dar kartą. Ir taip buvo gaila tų tuščių vietų salėje, ir tų žmonių, kurie tiek daug prarado, nepamatė... Kaip ten bebūtų, jei dar niekada nebuvai balete, arba buvai, bet nusivylei, nueik į „Žizel“! Negaliu susilaikyti nepareklamavusi, kad dabar artimiausias „Žizel“ bus jau kitais metais, vasario 28 dieną. Bilietų dar yra!

pagrindinius vaidmenis šoks Švedijos baleto primabalerina Jurgita Dronina bei Paryžiaus operos baleto trupės primarijus Mathias Heymannas.
Visą straipsnį galite rasti http://www.balsas.lt/naujiena/759625/balete-zizel-soks-j-dronina-ir-paryziaus-baleto-primarijus-m-heymannas
pagrindinius vaidmenis šoks Švedijos baleto primabalerina Jurgita Dronina bei Paryžiaus operos baleto trupės primarijus Mathias Heymannas.
Visą straipsnį galite rasti http://www.balsas.lt/naujiena/759625/balete-zizel-soks-j-dronina-ir-paryziaus-baleto-primarijus-m-heymannas
pagrindinius vaidmenis šoks Švedijos baleto primabalerina Jurgita Dronina bei Paryžiaus operos baleto trupės primarijus Mathias Heymannas.
Visą straipsnį galite rasti http://www.balsas.lt/naujiena/759625/balete-zizel-soks-j-dronina-ir-paryziaus-baleto-primarijus-m-heymannas

2 komentarai:

R. rašė...

Justi, po tavo įrašo tikrai norėtųsi pamatyti šitą baletą :) Beje, o kuris baletas pirmoje vietoje?

just rašė...

Eh, nežinau, Silfidė gal.. Turiu kelis labai man patinkančiu, o tą patį pačiausią tikrai sunku išrinkti :)